در بسیاری از کسب و کارها طراحی بسته بندی کالای صادراتی فرآیند بسیار مهم محسوب می شود و در صادرات یک محصول باید فاکتورهای زیادی را در این زمینه مد نظر قرار داد .
بسته بندی مولفه ضروری هر نوع کالا صادراتی است که نه تنها بر ایمنی بلکه بر هزینه ها ، ارتباطات و حتی بر بازاریابی محصولات نیز تاثیرگذار است .
می توان گفت که مسئولیت بسته بندی کالا صادراتی همیشه بر عهده صادرکننده است و باید تضمین کند این بسته بندی میتواند در سفرهای بین المللی آسیبی نبیند .
اگر بسته بندی در مسیر رسیدن به مقصد آسیب ببیند و شرکت مسئول حمل کالا ثابت کند که حمل بار منجر به این خرابی نشده است ، آنگاه فروشنده ( صادرکننده ) مسئول هر نوع خرابی خواهد بود .
با این حال ، عملکرد بسته بندی محدود به محافظت از بار حین فرآیند انتقال بین المللی نیست و در کنار آن یکی از ارکان بازاریابی نیز محسوب میشود .
از این حیث ، بسته بندی باید به گونهای باشد تا مشتریان را به خود جذب کند و نشاندهنده حرفهای بودن کسب و کار شما باشد .
از منظر دیگر ، بسته بندی باید متناسب با جایگاه بار دستگاهها یا ماشین های بارگیری باشد تا استفاده از کانتینرها ، کامیون ها یا سایر اشکال حمل بار بهینه شود .
ویژگی های یک بسته بندی خوب صادراتی
درباره این سایت