بسته بندی دارای دو فایده ی کلیدی مهم است: اولا محافظت از محصول و بعد فروش محصول.
محافظت به این معنی است که محصول هنگام عرضه به مشتری باید دست نخورده باشد زیرا او درصورت قابل استفاده بودن و دست اول بودن تصمیم به خرید آن محصول می گیرد.
از نظر فروش نیز، یک محصول با بسته بندی زیبا می تواند رقابت با سایر محصولات مشابه را راحت تر کرده و به راحتی در قفسه ی یک فروشگاه چشم نواز باشد.
پس در نظر داشته باشید که:
برخی اوقات ما نقش و اهمیت بسته بندی را دست کم میگیریم. بی هیچ تأمل و تفکری بسته بندی محصول خریداری شده را باز میکنیم. غافل از آن که بسته بندی محصول پیام ها و ناگفته های بسیاری را به ضمیر ناخودآگاه ما مخابره میکند و تا حد زیادی تصمیم ما را برای خرید یک محصول تحت تأثیر قرار میدهد. بسته بندی، عنصر بسیار قدرتمندی است که ما را نسبت به خرید یک محصول تشویق و ترغیب میکند در حالی که خود از نقش بسیار مهم و حیاتی آن بیخبریم.
مدیران با تجربه و کهنه کار بازاریابی آگاهانه تصمیماتی میگیرند که مشتریان را به سمت خرید یک محصول سوق میدهد. در اختیار گرفتن قدرت خارق العاده بسته بندی عامل مهمی است که موفقیت و شکست یک محصول را رقم میزند. مواردی که در ادامه بر میشماریم لیست کامل و بلند بالایی از نقش و اهمیت بسته بندی نیست اما یک ایده و نگرش کلی به شما میدهد تا دیگر نسبت به پیام هایی که هر روز در پیش چشمانتان ظاهر میشود، بی توجه و بی تفاوت نباشید.
نکته آخر اینکه بسته بندی از محصول محافظت میکند تا آسیبی به آن وارد نشود. بسته بندی باید بی هیچ زحمتی باز شود و کار حمل محصول را ساده کند. یک ایده بکر و متفاوت در پس طراحی بسته بندی این سوپ های خمیری وجود دارد که هر بیننده ای را به تحسین وا میدارد.
درباره این سایت